Acer

 

https://fitwheels.eu/

 

Test kół szosowych carbon clincher 35 vs 45 vs 47mm.

Kategoria

Koła carbonowe to jeden  z najbardziej sensownych upgradów do roweru. Podjrzewam, że wymiana Shimano 105 na Shimano Dura Ace nie daję zysków większych niż 2 sekundy na 10 jm. Jest też możliwe że operacja taka nie daje żadnych zysków. 

Częścią roweru słusznie podejrzewaną o spory potencjał jeśli chodzi o szybkość jazdy są koła. Do testu wybraliśmy trzy modele kół. 

  1. DT Swiss Proc 1475 db- koła z obręczą o wysokości 35 mm przekrój wewnątrz obręczy 18 mm na zewnątrz 25 mm.Piasta DT 240 Straight Pull Waga 1540 g. Opona Continental GP 4000 s2. 25mm
  2. Forza 19 db koła  z obręczą o wysokości 45 mm. Przekrój wewnątrz 17 mm na zewnątrz 26 mm, waga 1530 gram. Piasty DT 350 Opony Veloflex 25 mm.
  3. DT Swiss ERC Dicut 1100. Wysokość 47 mm, Przekrój wewnątrz obręczy 19 mm. Szerokość na zewnątrz 27 mm. Piasty DT 240  z łożyskami ceramicznymi Sinc. Opona Continntal GP 5000 

 

Poszukiwaliśmy  w naszej okolicy spokojnej pętli bez ruchu samochodowego w miarę płaskiej, by przy zakładanej mocy uzyskać odpowiednią prędkość średnia. Wybór padł na jedną  z pętli  w okolicach Parowej. Założony dystans to 11,6 km cały przejazd to dwie pętle. Moc,  z jaką  jeździł kolarz to to 210w. Riderem został wytypowany Oliwer Kahl  z Road-Racing.pl. Jeździ  z mocą już od jakiegoś czasu i potrafi to robić niezwykle wręcz równo. Ustaliliśmy pozycję dolny chwyt lekko ugięte łokcie. Towarzyszył mu na tracie Maciej Kasprzyk również Road-Racing.pl od czasu do czasu filmujący materiały na Youtube. Reżyserem testu narratorem i jednym  z kamerzystów byłem ja, niżej podpisany. Oliwer się rozgrzał i ruszył do boju. Szczegóły przejazdów możecie obejrzeć na naszym Video. Rzetelne testy znajdziecie właśnie u nas. Dlaczego testowanie kół na zewnątrz pod chmurką ma sens, a w tunelu aerodynamicznym nie ma sensu? Bo  w realnych warunkach wiatr nigdy nie będzie wiał  z jednego kierunku,  z stałą siłą. To się  w rzeczywistości nie wydarzy. Turbulencje podmuchy zdarzają się na zewnątrz regularnie. W tunelu warunki są stabilne czyli nierealne. Planujemy kolejne testy również kół pod hamulce szczękowe oraz. test  w górach,https://youtu.be/aIJcxyERN8w to link do naszego filmu serdecznie zapraszam do subskrypcji kanału jeszcze troszkę i pęknie pół tysiąca subskrybentów czyli Was. To powoduję, że kanał ma coraz większe zasięgi co bardzo mnie cieszy nie zapomnijecie przeglądanć pozostałych filmów. Grafiki pokazujące wynik przygotował Kryspin Adamczyk.

tabela wyniki

 

j

Grafikabb

Dla wyników testu ważne było kilka aspektów. DT Swiss do serii ARC i ERC zatrudnił specjalistyczną firmę Swiss Side, by zoptymalizować całe koło pod względem Aero. Efektem jest specjalny kształt piasty, nowy kształt oraz wymiary felgi. Drugim bardzo istotnym aspektem były opony . Zrobimy kiedyś powtórkę tego testu, zakładając na Forza 19, opony Continental. Równocześnie poproszę Oliwera o przejazd na DT Swissa by mieć aktualne odniesienie. Dla mnie taki test to więcej niż tona marketingowego bełkotu nie mającego przełożenia na rzeczywistość. 

 

Bartosz Kasprzyk

Road-Racing.pl