Acer

 

https://fitwheels.eu/

 

Test Oponki Continental GP 4000 S II- Road-Racing.pl

Kategoria

Continental GP 4000 s II rozmiar 25 c –test

Zapraszam również na You Tube Road-Racing.pl https://www.youtube.com/watch?v=0YOUqadvCZE&t=10s nie zapomnijcie o subskrypcji łapce  w góre ;-)

Niektórzy kolarze są zdania , że ogumienie czyli opona lub szytka to najważniejsza część roweru. Są takiego zdania, bo to jedyna część, która styka się  z podłożem. Nie sposób  z tym dyskutować.

O jakości opon i szytek decyduje mieszanka gumy użyta do ich produkcji gęstość zaplotu i materiał  z którego został on wykonany ewentualnie drobny bieżnik- jeśli mowa o Oponac/Szytkach szosowych. Mieszanka gumy powinna być kompromisem między trwałością a przyczepnością. Normalnie te dwie cechy sa wobec siebie  w opozycji. Opony o sportowych osiągach i super przyczepne są nietrwałe. Continental stosuję  w najwyższych modelach swoich opon Blach Chilli Compound gumę która łączy dwie potrzebne cechy . Super przyczepność i trwałość zarazem. Gęstość oplotu mierzy się  w jednostce tread per inch TPI wysokiej klasy oponki szosowe mają tą wartość  w okolicach 300 Continental Grand Prix 4000 s II ma ta wartość na bardzo wysokim poziomie 330. Nie decyduję to  w wielkim stopniu o odporności na przebicia, za to ma wielki wpływ na opory toczenia czyli elastyczność samej opony. W Contim za odporność na przebicia odpowiada bardzo skuteczna wkładka Vectran. Na dwóch kompletach tych opon przejechałem łącznie 13000 km i nic, ani jednego kapcia.

Continental GP 4000 s 2
Continental GP 4000 S II autor zdjęcia: Arek Bednarski

Opona po napompowaniu do 8 bar nadal zachowuję elastyczność świetnie trzyma się drogi i stawia minimalny opór. Osobiście preferuję niższe ciśnienie. Używam obecnie rozmiaru 25c który przy 8 barach na kołach RRC 32 DT Swiss ma szerokość 26,3 mm. Przy takiej szerokości 7,4 bara to max który pompuję i przy tym ciśnieniu mam idealne wrażenia  z jazdy.  Opona jest bardzo szybka i super przyczepna piękny profil pozwala ostrzej wejść  w zakręt bez obawy nagłej utraty przyczepności co zdarza się przy oponach o bardziej zbliżonym do kwadratu przekroju.

Continental daję również margines bezpieczeństwa na mokrym. Delikatny wzorek na oponie odprowadza wodę na zewnątrz. (w teorii) Jazda jest  bezpieczna. Dla porównania na oponach fabrycznie montowanych przez Mavica na kołach produkcji tegoż producenta, można się na deszczu ciężko zdziwić. Nie dość że przy deklarowanych 23 mm realnie opony mają 22 mm to są jeszcze kompletnie nieprzyczepne . Tragedią jest nawet  tylna opona którą jakiś inżynier  z fantazją zaprojektował tak, by miała mniejsze opory toczenia- czyli użył środkiem twardej gumy. Przy depnięciu dynamicznym tył zaczął mi pływać. Przód słabo dawał się na deszczu kontrolować jazda to jeden wielki stres. Ode chciało mi się takich eksperymentów zamówiłem  komplet opon Continental GP 4000 S II. Mavic jest producentem niezłych kół i ciekawych butów ale produkcje opon albo niech zostawi specjalistom ale niech podzleca firmom o dłuższym doświadczeniu.

Czym różni się świetnie tocząca się opona, od kloca rasową oponę udającego? Przede wszystkim twardością jeżeli macie wrażenie że jeździcie na kołach Freda Flinstona i koło podskakuje na każdej nierówności, to właśnie macie okazje przekonać się jak toczy się oponka  a niską wartościa TPI i twardą mieszanką gumy. Oczywiście do nabijania kilometrów takie opony  w zupełności wystarczą. Niemniej jednak jak chcecie za  w sumie niewielka kwotę zaznać nieco luksusu polecam Opony  z wysoka wartością TPI. Świetne modele można spotkać również  w ofercie Vittori i Veloflexa (Veloflex został założony przez byłych pracowników Vittori). Jednak Continental ma  w sobie to ekstra coś oprócz rewelacyjnych parametrów oporu toczeni i przyczepności- jest trwały. Bardzo lubię też drobny techniczny bajer-mini wklęsłe zagłębienia- czujnik zużycia bieżnika. Super sprawa jednoznacznie określająca wymianę oponki.

Oponka Conti idealnie działa gdy założymy ja  z lateksową dętką. Ale to już High End  w zupełności wystarczy wam lżejszy model dętki butylowej. Nie polecam najcięższych modeli dętek optimum to okolice 75 gram. Przy 100 gramach dętka butylowa upośledza działanie opony. Zestaw robi się twardy brakuję mu elastyczności. Przegięciem są dętki butylowe o wadze 50 gram, właściwości jeśli chodzi o elastyczność sa na poziomie bliskim latexu jednak ultra delikatność utrudnia założenie na koło. Polecam tylko dla szczęściarzy;-).

Continental nie jest opona o najniższych na rynku oporach toczenia . Pewnie zjazjdzie się opona o wyższej ochronie antyprzebiciowej. Może sa opony bardziej przyczepne . Ale bardzo niewiele jest opon które tak wysoką ocenę maja  w tych 3 kategoriach jednocześnie. To czyni Continental Gp 4000 SII oponka godna polecania  z gwarancja satysfakcji. Drobna uwaga absolutnie nie polecam oponek 25c do wąskich obręczy . To po prostu nie ma sensu . Lepiej zostać przy wersji 23 C realnie ma blisko 24,5 mm toczy się świetnie. Pamiętajcie o tym przy podejmowaniu decyzji.

 Podsumowując

Właściwości- 9/10

Trwałość 9/10

jakość / cena 10/10

Ocena Road-Racing.pl 9,5 /10

 

Skala ocen Road-Racing.pl

Nazwy kategorii składowych zależne od Produktu

1-3 –produkt słaby szkoda zawracać sobie głowę

4-6 produkt niezły ma jednak istotne wady

7-8 produkt dobry wyróżnia się pod pewnymi względami

9- produkt bardzo dobry godny polecenia wyróżnia się  w większości istotnych parametrów

10 –produkt wybitny król swojej klasy, lider kategorii,  znacznie wyróżnia się na tle konkurencji, jedyna wadą produktów ocenionych na 10 ma prawo być cena…