Acer

 

https://fitwheels.eu/

 

Test, PRO WAX- smar do łańcucha

Kategoria

Jazda szosówką dla mnie, to magia efektywności. Generując, jakieś śmieszne  z punktu widzenia transportu drogowego moce poruszamy się  z sensownymi prędkościami. Każda cecha, która nas przyspiesza i która dodaję elegancji temu ruchowi, jest dla mnie ważna. Od zawsze zwracałem uwagę, na pracę napędu. Nie wyobrażam sobie jazdy  z niewyregulowanym napędem. Nie przepadam też za jazda, gdy obok ktoś ma sieczkarnię  w napędzie. Cicho pracujący napęd to po pierwsze miłe dla ucha, po drugie wzrasta efektywność przekazania mocy. Tyle  w teorii a jak  z praktyką. Praktyka jest taka,,że dla szosowców produkuje się różne mało brudzące  olejki do łańcuchów. Tylko jedno, ale tu się pojawia. Małle brudzenie napędu jest ważne, ale skuteczność smarowania to jednak podstawa. I tu mamy problem. Oparte na jakiś dziwnych recepturach środki smarują może przez 80 km i to bez przesadnego wyciszenia pracy układu. Opcja jest jeszcze Rohloff ale to tylko wtedy jak brązowe nawisy  z kółek przerzutki ci nie przeszkadzają. Ja Rohlhoffa używam tylko do mtb.

Podczas wizyty  w CyclingPlanet  w Gdańsku(pod Gdańskiem;-). Zaopatrzyłem się w buteleczkę magicznego środka PRO WAX od Bike 7. Produkt ten jest inspirowany sposobem, w jaki  łańcuch traktuję High Endowa marka Ceramic Speed. Kto widział filmiki, o szykowaniu łańcuchów na Tour de France, wie o co chodzi. Tu co prawda nikt nie wymaga docierania łańcucha tak, aby idealnie się ułożył. Jednak Producent zapowiada 600 km trwałości i efektu. Wg mnie to mało prawdopodobne jak będzie 400,  zostanę stałym nabywca tego produktu.

pro wax
Pro WAX

Aplikacje wosku zaczynamy od umycia łańcucha  w benzynie, lub innej podobnie skutecznej metody. Suszymy i aplikujemy na bogato wosk. Po aplikacji dajemy wyschnąć pierwszej warstwie i dajemy drugą. Pojawia się po wyschnięciu szlachetny biały nalot, prawie taki jak przy technologii Ceramic Speed.. Zakręciłem sobie korbą  w tył i już słyszę, że pracuję cicho. Cicha praca mały opór -proste.

Krótkie info za smar zapłaciłem podobnie za inne rzeczy, które tu testujemy. Jak jest inaczej piszemy o tym. Sponsor Yourself- hasło reklamowe Assosa pasuje do mnie jak ulał...

Jazda testowa potwierdziła pozytywne nadzieje. Cichutko. Nie będę pisał pierdół że wyczułem 3 waty oszczędności. Rezerwa mocy siedzi na siodełku na rowerze  w każdym razie jest superczysto i super cicho. Tyle ode mnie Piona!

Bartosz Kasprzyk

Road-Racing.pl