Acer

 

https://fitwheels.eu/

 

Vittoria Corsa Control G+ 28c Test opona

Kategoria

Test Opony Vittoria Corsa Control G+.

Ostatnio często można poczytać o trendzie na coraz szersze obręcze spowodowanym chęcią osadzenia coraz szerszych opon. Zaczęło się od przejścia masowego z rozmiaru 23 c na 25 c. Teraz zdarza się, że opony 28C trafiają się nam wraz  z nowym rowerem, lub kupujemy je sami, by sprawdzić, jak to jedzie.

Koła  w BMC Roadmachine 01 obute były  w Vittoria Corsa Control G+ 28c. Opona wygląda na świetne wykonaną. Czarna przyczepna guma ciemniejsza niż Black Chilli Contiego.  Charakterystyczny bieżnik podłużne pasy niedużej szerokości tworzące jakby miniaturę pola uprawnego. Czyli wyżej niżej i tak  z 12 razy. Miałem wcześniej szytki Vittoria Corsa G+25c . Wspominam je bardzo dobrze, podobny bieżnik był i tam. W wersji Control bieżnik zachodzi dalej na boki, zabezpieczając przed uszkodzeniem ścianki boczne opony. Wymieniłem od razu dętki na lateks. To po 4 Waty na koło za 35 zł od sztuki najtanisje zyskane waty na sprzęcie ever. Napompowałem do 6,5 bara i ruszyłem  w drogę.

Opona toczy się fajnie. Koła  w BMC to DT Swiss PRC 1470 czyli clincher 18 mm  w środku. 25,5 realnie na zewnątrz. Opona układa się co zrozumiałe z lekkim wyjściem poza obrys obręczy, ale akceptowalnym. Idealnie 28 by siadła na obręczy 19-20 mm wewnątrz, czyli n Roval CLX 50. Niektóre koła są praktycznie wykluczone z używania takich opon np. ZIPP 303 FC 16,25 mm w środku to 25c i nic więcej.

Jak jadą te opony. Nie są to opony do ścigania . Są modele szybsze. Np. Continetal GP 4000 s 2 GP 5000, Vittoria Corsa. Ale to żadna tajemnica i zaskoczeni Control to opona zimowa stawia większy opór ale lepiej się klei do podłoża. Można fajnie głębiej zejść  w zakręcie. Opona klei się do drogi. Największy bajer jednak jazdy na 28 c to połykanie nierówności. Vittoria Corsa Control G+ połyka drobne i większe dziury bardzo efektywnie. Jazda na niej nie męczy. Na okres między Październikiem a marcem idealny sprzęt. NA wyścig bym jej nie polecił. Nie ma  w niej charakterystycznej dla najszybszych opon elastyczności i sprężystości. Powyżej 40 km/h różnice są wyraźnie zauważalne, na niekorzyść Corsa Control G+.

Na razie jesień rozpieszcza pogodą i tylko raz złapał mnie lekki deszcz. Nie miałem okazji się przekonać, jak trzyma na mokrym podczas dłuższej jazdy.

Nie mam jeszcze zdania na temat trwałości, na razie się nie zużywa jak większość dobrych opon przez pierwsze 1500 km.

Waga . Opona waży 270 g to nie mało, ale bez przesady. Nie widzę pod względem rozkręcania sporej różnicy między tą oponą a oponami ważącymi 50 g mniej. Większe różnice powoduję jej szerokość przy dużych prędkościach.

Podsumowując. Szukasz odpornej na przebicia opony,  o ładnie układającym się sporym balonie. Dającej duży komfort na nierównościach, super moc przy hamowaniu ze względu na większą powierzchnię przylegania. Jednocześnie nie planujesz na niej się ścigać – wtedy to opona dla Ciebie. Oczywiście wyścig na niej nie musi się skończyć źle, to nie są tego rzędu różnice. Do tego celu są jednak lepsze opony. wolałbym osobiście inny rozmiar -25 c