Acer

 

https://fitwheels.eu/

 

VittoriaCorsa Graphene 2.0 -test

Kategoria

Test Vittoria Corsa Graphene

 

Od p0oczątku po krótkich poszukiwaniach jeżdżę raczej na oponach/szytkach konkurencyjnej dla Vittori marki. Stąd bardzo dokładnie znam charakterystykę konkurencyjnego Continentala jego mocne i słabsze strony.

Korzystając  z okazji pożyczyłem na testy od kolegi  z ekipy Road-Racing.pl Łukasza, koła wyposażone  w Vittorie Corsa Graphene 2.0. Do tej pory mikałem kontakt dwukrotnie  z Vittoria . Pierwsza generacja szytek G+ i Vittoria Corsa Control G+ też pierwszej generacji. Byłem ciekawy jak jeździ się na ulepszonej przez producenta Corsie 2.

Na początek waga i wymiary. Opony ważą 260 gram sztuka. To o 38-40 gram więcej niż główny konkurent. Szerokość na feldze o wewnętrznym wymiarze 17 mm to 26,14 mm.

Vittoria Corsa Graphene 2.0

Bicycle Rolling Resistance nie napawa optymizmem. Opona jest o 3 waty wolniejsza od Continetala GP 5000. 3 waty na koło czyli łącznie 6 watów a to już cos jak mordujesz się  z własnym PR na ulubionej trasie. Bicycle Rolling Resistance to jednak bezduszna strona nie oceniająca bo nie ma jak wrażeń  z jazdy przyczepności i komfortu. Czyli dla sporej części  z nas bardzo ważnych aspektów jazdy na oponach.

Opona jak już pisałem to jeden  z najważniejszych komponentów  w rowerze. To tutaj powinno się zaczynać upgrady swoich maszyn. Opona zmienia charakterystykę jazdy  i prowadzenia się roweru.

Vittoria Corsa sprawia że rower zachowuje się jakby ktoś wpiął  w niego mikro zawieszenie, płynie po nierównościach asfaltu i daję Ci bardzo dużą dawkę pewności  w zakręcie. Mam jednak wrażenie na razie nie potwierdzone testem, że jest minimalnie wolniejsza od Contiego. Ciężko mi to jednoznacznie stwierdzić, bo testowałem te opony na kołach cięższych od używanych na co dzień o 300 gram. To może mieć wpływ na odczucie. Guma jest miękka  w dotyku. Bieżnik to podłużne pasy znane  z poprzednich modeli Vittorii. Na środku masy są grubsze tworząc powierzchnię o domyslnie mniejszym oporze przy jeżdzie na wprost. Edytuje ten wpis po wykonaniu testu drogowego przez Oliwera. Kolarza, który bardzo dokładnie potrafi tego typu test wykonać.

Podsumowując: to bardzo przyjemnie i szybko, mimo wszystko jadące opony. Super przyczepność,jazda po zakrętach, komfort i absorpcja drobnych drgań. (bruku nie wygładzają to też sprawdziłem). 5 ekip  w World Tour jeździ na Vittorii-to akurat nie jest dla mnie osobiście wyznacznik, ale warto czasem dać szansę i tej marce. Dla mnie ultra ciekawy pojedynek to Vittoria Corsa Graphene 2.0 vs Continetal GP 5000 Wyniki będziemy znali już wkrótce i nie zapomnę dać Wam o nich znać. I utaj i na kanale YouTube Road-Racing.pl

https://www.youtube.com/channel/UCRTNA6bZ48ZmrdoWqqDlgNA/videos

Do zobaczenia!

 

Road-Racing.pl